Angol acél

- Na?
- Még mindig semmi.
- Rendesen eltűntette, a hétszentségit neki. És pont azt kellett elvinnie.
- Hát minek adtad oda?
- Minek, minek? Mer kérte. Csengetett, a következő pillanatban meg már bent volt. Kihúztam a fiókot, hogy keressek neki egyet. Ott volt a rakás tetején, kiemelte, hogy az neki jó lesz, aztán már ott se volt.
- Biztos elvitték, vele együtt. Hagyd, inkább menjünk! Majd veszek neked másikat.
- Olyat te nekem nem veszel. Az Irma hozta kiküldetésből. Itthon olyat nem kapni.
- Akkor elleszünk a többivel, gyere, hagyd!
- Én anélkül haza nem megyek! Itt kell lennie valahol.

- A sublótban hiába is keresed.
- Na és mit tudod te azt? Talán itt voltál? Láttad, hogy nem tette bele? Inkább keresnéd, ahelyett hogy cseresznyézel.
- Nem is jó. Biztos a félmellűtől van. Az hoz mindig ilyen ízetlen vackokat. Se íze, se bűze.
- Biztos még éretlen.
- Érett ez. Sötét mint az öreg ördög segglika. Nézzed e!
- Látom. De legalább nem szagos.
- Ja. Az is valami. A mostani csomagba biztos nem jutott üveg.
- De hogy minek kell mindig egybepakolni a pacsulit az ennivalóval? Múltkor a borsófőzeléknek is Krasznaja Moszkva-íze volt.
- Pedig nem szokta törni.
- Nem kell azt törni, az üvegen is átjön a szaga. A lichthofban is érzem mindig, ha kinyitja az ablakot, pedig három emelet van köztünk. Azt se értem minek hozza folyton. Nem kell az a szemét senkinek se. Te, ha már ott vagy, csúsztasd ide azt a fakanalat, légy szíves!
- Ott van a rekamié alatt?
- Még nem tudom. Valami van ott, várjál már jön elfele.
- Innen látom, hogy nem az. Az a rakéta egy toldaléka.
- Ha neked olyan jó a szemed, mért nem te guberálsz itt ebben az istenverte sötétben?

- Megyek már, megyek. Te úgyis olyan lehetetlen helyeken nézed, így sosem lesz meg. A Révaik közt például hiába keresed. Azt se értem miért van neki Révaija.
- Mindenkinek van Révaija. Nekünk is van. Azt nekünk minek?
- Ott tartjuk a százasokat, annak, hehe.
- Na látod, most mondod, hogy jó dugihely.
- Minek akarta volna eldugni?
- Minek, minek? Minek volt a skálazacskó? Mit tudom én, már teljesen elment az esze.
- Abba folyatta a vérét.
- He?
- Mondom abba folyatta a vérét. De ha a sparheltba dugod a fejed, akkor miért kérdezel, ugyse hallod.
- Hallom én, csak nem értem.
- Mit nem értesz ezen? Nem akart összevérezni mindent.
- Ezt a sületlenséget meg honnan veszed?
- Mondta.
- Hogy mondta volna? Azután jöttünk, hogy elvitték. Ne idegelj!
- Nem nekem, a félmellűnek mondta. Az találta meg a Ferkót. Ott feküdt a konyhában. Pont ott, ahol most te állsz.
- Jé, nem is látszik a nyoma.
- Nem hát. Mondom, mert a Kópétasakba folyatta a vérét. Ott lógott a csuklóin a nejlon. Mind a kettőn egy-egy.
- Nem lett volna már mindegy? Nem neki kellett volna néznie.
-Tudod milyen volt a Ferkó. Volt gondja mindenre és mindenkire. Nem akart pluszmunkát csinálni a félmellűnek.
- Te meg mióta hívod félmellűnek? Van annak a szerencsétlennek tisztességes neve.
- Mostantól. Hogy szokjam. Mindig meglepődöm, ha találkozom vele. Folyton keresem a másik mellét, olyan furcsa, ahogy ott féloldalasan himbálódzik neki. Aztán mindég rá kell jönnöm, hogy hiába is keresem. Ezért mondogatom, hogy legközelebb ne lepődjek meg.
- Majd megszokod. De ha ilyen tüchtig volt, miért nem feküdt a kádba?
- A Ferkónál nincsen kád, azért.
- Ja persze, el is felejtettem. Te menj már odébb, hadd tolom arébb a sparheltet! Hátha oda esett mögé. Ronda egy nagy dög ez, hallod-e.
- Várj, megfogom a másik végét, inkább emeljük. Így csak összekaristolod a linóleumot.
- Van is rajta mit karistolni! Úgyse látszik ebben a pincesötétben! Te, itt sincs. Hát én menten megőrülök! Lehet hogy tényleg elvitték? Most akkor hogy kérem vissza? Meg kitől?
- Azt már sehogy. Hacsak nem akarod elmesélni, hogy segédkeztél a bűntettben.
- Én ugyan nem segédkeztem semmiben. Fogalmam se volt róla hogy minek kell neki.
- Nem látszott rajta, mikor becsöngetett?
- Én nem láttam semmit, olyan volt mint mindig.
- Na jól van, most már mindegy, gyere menjünk haza, még mielőtt meg talál jelenni a félmellű egy vödör cseresznyével.

- Te, Mihály! Ezt nem hiszem el! Hát itt volt végig a kukában. Ez az eszement kidobta az én jó kis angol acélomat!
- Akkor ott is marad.
-Ne szaggasd az idegeim, meg van végre, már csak ki kell emelni. Segíts megdönteni a kukát, egész az alján van, így nem érem el. Na, mit állsz ott mint a Bálám szamara? Segíts, ha mondom! Mozdulj!
- Az előbb dobtam ki, nem fogok most a kukában turkálni utána. Elég volt, menjünk haza!
- Te hagyod hogy feltúrjak egy idegen lakást, és egy szót se szólsz, miközben tudod, hogy hol van a kés? Különben is, mi jutott eszedbe, hogy a megkérdezésem nélkül csak úgy kiszórtad a szemétbe?
- Gondolod, hogy minden egyes alkalommal, mikor a kezembe kerül, majd nem a Ferkó összenyiszatolt erei fognak az eszembe jutni? A kés marad, indulás haza!

    Másnap korán felkelt. Várta a szemetesautót. Látott mindent. A kart, ahogy megfordította a kukát, a kést, ahogy szánkázott lefelé a darálóba, Ferkó barnára száradt vérét, ahogy makacsul függött a pengeélen. Az a jó kis angol acél, de kár érte! – Nyögte Kóborné a nejlonfüggöny takarásában.

    No comments:

    Post a Comment